⛽ 95 - 570Ft/l D - 553Ft/l - 💱 EUR - 371,66Ft USD - 338,52Ft CHF - 379,55Ft - 📈 BUX: 46331,46pont
PANNSYLVANIA, USA - Magyarországon is meggyűlt már a bajuk a tűzoltóknak 1-2 alkalommal az elektromos autókkal, de a pennsylvaniai tűzoltók egy extrém esetbe futottak bele egy Model S oltásakor.
Arányaiban nem gyullad ki több elektromos autó, mint belsőégésű motorral szerelt társa, sőt: megfelelő üzemeltetés mellett, jellemzően ez az arány még kisebb is. Viszont, ha megtörténik a baj, akkor nagy a baj, mivel a mai modern, nagy energiasűrűségű lítium akkumulátorokat rendkívül nehéz vízzel eloltani, aminek oka, hogy a lítium önmagában rendkívül gyúlékony anyag, és a legnagyobb probléma, hogy vízzel érintkezve is lángra kaphat, de akár egy zárlat is okozhat olyan túlmelegedést, ami a cellákat elválasztó fal elolvadásához, és így tűzhöz vezethet.
Bár megfelelő, elviekben kellően szigetelt cellákban van a lítium, de a hely szűkössége miatt, ezeket a cellafalakat, cellaelválasztókat a legvékonyabbra tervezik, ami szükséges. Ez különösképp igaz a személygépkocsiknál, tekintve egy teherautónál vagy egy autóbusznál azért több hely áll rendelkezésre.
November 15-én, az Egyesült Államok beli Pennsylvania államban kapott lángra egy Tesla Model S típusú elektromos autó, az I-80-as jelű autópályán. A szemtanúk szerint, mielőtt a jármű füstölni kezdett volna, egy törmelékre hajtott rá, és minden bizonnyal ekkor sérültek meg, az egyébként az autó aljába épített akkumulátorok. A füstöt észlelve a jármű vezetője félreállt és utasaival együtt kiszálltak a járműből és értesítették a tűzoltóságot.

Azonban mire a tűzoltók két egységgel is megérkeztek a helyszínre, a jármű már teljes terjedelmében lángokban állt, és a két autóban együttesen rendelkezésre álló 15100 liternyi víz nem volt elegendő a lángok eloltásához, így további egységeket is riasztani kellett. Végül további egységek riasztásával, összesen 45425 liter víz felhasználásával sikerült a lángokat végérvényesen eloltani. - A tűzoltók szerint, egy normál belsőégésű motorral szerelt autó eloltásához, ha az lángra kap, átlagosan 1800-2000 liternyi víz szükséges!
A tűzoltók elmondták még, hogy több helyen már rendelkezésükre áll vizes konténer, és olyan esetekben, ha még nem ég teljes terjedelmében az elektromos jármű, akkor ebbe a konténerbe merítik be az elektromos járműveket, és addig abban tartják, amíg szemmel láthatóan meg nem szűnik az égési folyamat, ezzel rendkívüli mennyiségű vizet tudnak megspórolni.