⛽ 95 - 570Ft/l     D - 553Ft/l   -   💱 EUR - 371,66Ft     USD - 338,52Ft     CHF - 379,55Ft   -   📈 BUX: 46331,46pont

Éveken belül önvezető drónokkal utazhatunk

Jelenleg főleg startup cégek foglalkoznak olyan drónokkal, melyekkel akár a személyszállítás is lehetségesség válhat, Kínában már meg is alkották a szükséges jogi hátteret, de még mégsem özönlették el Peking légterét a személyszállító drónok. Szakértők szerint ez hamarosan változhat.

Iparági szakértők úgy gondolják, hogy akár éveken belül megjelenhetnek az utasszállításra alkalmas önvezető drónok Európa légterében. Az uniós drónstratégiában szereplő állítás alapján, a személyszállító drónok is komoly szerephez juthatnak a zöldfordulat elérése érdekében.

A gépjárműiparban már láthatjuk, hogy az Unió bakot lőtt már az Euró 5-ös motorok tekintetében is, de az igazi bomba az Euro 6-os motoroknál robbant: Gyakorlatilag az ellenkezőjét érték el, mint ami a cél lett volna. A korábbi kompakt autók helyét átvették a túlméretezett, semmire sem használható hobbi terepjárók, az autók fogyasztása az egekbe szökött, és a visszatáncolás helyett, egy még nagyobb ipari katasztrófát eredményező Euro 7-es normát vezetnek be pár éven belül.


Ehang személyszállító drón. - A spanyol rendőrség már használ is egyet.

Bár az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség vezetője elmondta, hogy rövid időn belül megkaphatják ezek a járművek a biztonsági igazolásokat, azért azt mindenki tudja, aki már vezetett némi önvezetésre alkalmas drónt, akár csak olyat is, ami arra képest, hogy egy gombnyomásra visszamenjen a felszállási helyére, nem mindig sikerül pontosan. Azt is mindenki láthatja, hogy az önvezetés még a földi körülmények között sem működik tökéletesen, egyedül a metróüzemnél nem okoz ez gondot, így a személyszállító drónok tömeges megjelenése jelentős kockázati tényezőt jelent még ma.

Továbbá ahhoz sem kell agysebésznek lenni, hogy belássuk: repülni a levegőben több energiát igényel, mint akár a földön dugóban állva, de a földön gurulva közlekedni. - Így tehát eldöntendő, hogy az illetékes EU-s politikusok szimplán alkalmatlanok a feladatuk ellátására (az Euro normák alapján ez feltételezhető!) vagy valamilyen dróngyár zsebében vannak? - Ez utóbbi esetben szintén nem a politikai életben, hanem egy kis cellában a helyük.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség igazgatója, Patrick Ky elmondta:

Az én dolgom annak garantálása, hogy csak biztonságos járművek repülhessenek. Ha látnak egy repülőgépet, az azért lehet a levegőben, mert mert mi igazoljuk a biztonságosságát. Ha a drónok megkapják ezt az igazolást, akkor ugyanolyan biztonságosak, mint egy utasszállító repülőgép. Vagyis ha repülni fognak 2024-ben, akkor biztonságosak. Máskülönben nem repülhetnek.

A tervek szerint 2024-es párizsi olimpián már drónokkal is terveznek utasokat szállítani, mely drónt egy brüsszeli kiállításon már be is mutatták. Kiemelték, hogy a zajterhelése negyede egy helikopternek. És itt álljunk meg egy szóra: Ha a negyede a hangja egy helikopternek, az még mindig sokkal hangosabb, mint akár egy 40 éves teherautó! Illetve hiába zéró kibocsátású egy drón, ha áramból a sokszorosát fogyasztja, mint egy szintén zéró kibocsátású autóbusz, ami még ráadásul ténylegesen szinte hangtalan is. A kiállításon kiderült, hogy egy ilyen önvezető légitaxi hatótávja 20km. - Nem sok.

  • Találatok: 149