Üzemanyag: 95 - 362Ft/l     D - 396Ft/l          Valuta: EUR - 315,65Ft     USD - 280,50Ft     CHF - 278,30Ft          BUX - 40288,44pont

2019. október 20. vasárnap
Vendel
07:1617:55

Holnap
Orsolya, Orsika
napja lesz.
°F°C
Budapest
Error! Unable to Find Specified Location!

Bejelentkező

MAGYARORSZÁG - Az Indexen, majd utóközléssel a TotalCar-on is megjelent Horváth Ágnes, a MOL vezető közgazdászának írása, amiben oldalakon keresztül taglalja, hogy az elektromos autók nem is környezetkímélőek, mivel az áramot szállítani kell. - Csak épp a közgazdász asszony arról feledkezik meg, hogy a benzint és a gázolajat is kell szállítani. - Sőt!

Horváth Ágnes írásának egyik fele még meg is felel a valóságnak, miszerint a 90-es évek elején a gépjárműveket környezetvédelmi szempontból csak a széndioxid kibocsátásuk alapján ítéltük meg. Ugyanakkor a 90-es évek idusán nyilvánvalóvá lett, hogy más káros anyagok is felszabadulnak az égési folyamat során, így azok környezetre és emberiségre gyakorolt hatását is vizsgálni szükséges.

Pont a korábbi széndioxid központú vizsgálat miatt kerültek előtérbe a dízel járművek, mivel azoknak kisebb volt a CO, CO2 kibocsátása, cserébe nagy arányban juttatnak a levegőbe szilárd (PM) részecskéket, amik a véráramba jutva bizony rákkeltők. A közgazdász asszony elmefuttatása alapján viszont, a dízel üzem felől nem az elektromos járművek felé kell fordulni, hanem vissza a XIX. századi technológiához, az Otto-motorokhoz, vagyis a benzines járművekhez.

A legnagyobb érv szerinte, hogy az elektromos áram eljuttatása az autókba is lehet CO2-intenzív folyamat. Bizonyára egy olajipari szakember nincs tisztában azzal, hogy az elektromos áramot vezetékekben szállítják, és nem járművekkel, mint a benzint és gázolajat, így azok szállításával ellentétben, az áram szállítása nem jár széndioxid kibocsátással. Ellenben a benzin és a gázolaj tanker kamionok segítségével jut el az üzemanyagtöltő állomásokra, bizonyos kutakra sok esetben naponta többször is, így ott valóban keletkezik széndioxid termelés az üzemanyag szállítása folytán.

Horváth Ágnes bizonyosan azzal sincs tisztában, hogy míg elektromos áramot elő lehet állítani megújuló energiaforrásból is (vízi erőmű, szélerőmű, naperőmű), addig benzint és gázolajat nem. - De, ugye ezt egy olajipari szakembernek szintén nem kell tudnia.

Nem véletlen ugyanakkor, hogy már a nagy autógyárak is mind az elektromos hajtást látják, mint a dízel járművek utódja, és nem a XIX. századi benzines motor újra elterjedését.

Hozzászóláshoz lépjen be!