Üzemanyag: 95 - 378Ft/l     D - 406Ft/l          Valuta: EUR - 329,82Ft     USD - 295,43Ft     CHF - 299,35Ft          BUX - 42833,80pont

2020. február 27. csütörtök
Edina, Szvetlána
06:3417:32

Holnap
Ákos, Bátor
napja lesz.
°F°C
Budapest
Error! Unable to Find Specified Location!

Az Európai Unió két komoly változást vezetett be a gépjárművek üzemanyagellátását és elégetését illetően. Röviden: E10 és DPF! Kielemezzük, hogy ezek az új, vagy nem is annyira új kódoknak tűnő karakterek mit is jelentenek, de egy biztos: úgy tűnik, hogy környezetvédelmi öngól született mindkettőből. - Több szakember előre figyelmeztetett!

Az új gépjárművekbe a környezetszennyezés csökkentése érdekében úgynevezett részecskeszűrőt építenek be. Az Euro5-ös dízel motorok egy részénél már alkalmazták, illetve az Euro 6-os motorok kivétel nélkül tartalmazzák a részecskeszűrőt, továbbá egyes Euro6-os benzinmotoros autók is megkapták.

Ennek a részecskeszűrőnek a feladata, hogy a korom és egyéb fémrészecskék egy szűrő által megfogásra kerüljenek. ugyanakkor mikor ez a szűrő megtelik, ki kell üríteni. Ezt az ürítést nevezik regenerálásnak. A DPF szűrő regenerálása úgy működik, hogy a tisztítás időtartama alatt a jármű megemeli a kipufogógáz hőmérsékletét, hogy így égesse ki az összegyűlt szennyezést.

A legfrissebb kutatások viszont rámutattak arra, hogy ez alatt a tisztítási folyamat alatt, akár 1000-szeresére is nőhet a károsanyag kibocsájtása a normál határértékhez képest. A Levegő Munkacsoport mérése alapján, vegyes használat mellett 480km-enként kb. 15km-en keresztül zajlik a tisztítási folyamat, ami alatt az 1000-szeres értéket mérték.

Mit is jelentenek a mérések? A kiválasztott népszerű Euro6-os autó 465km-en keresztül 0,0045g/km szállópor részecskét, kormot engedett ki, azaz 465km alatt 2,09g-ot. Ugyanakkor a DPF regeneráció 15km-e alatt 67,5g-ot (4,5g/km). Ez azt jelenti, hogy 480km-en összesen 2,09g+67,5g=69,59g részecske került a levegőbe. Ezt elosztva a megtett 480km-rel megkapjuk, hogy a valós PM kibocsájtása egy "környezetkímélő" Euro 6 motorral felszerelt dízel autónak 0,145g/km. - Ez az érték gyakorlatilag a szigorúan vett Euro 1-nek sem felel meg, mivel annak határértéke 0,14g/km, vagyis 0,005g/km-rel túllépi az Euro 1 határértékét is.


DPF - Részecskeszűrő

Régóta tartja magát autószerelő berkekben, hogy a legkörnyezetkímélőbb dízelek az Euro 4 besorolású járművek, melyek valós PM kibocsájtása 0,025g/km, és ott még nincs csalás. - Lehetséges, hogy nem véletlen, hogy Kína nem is fejlesztett Euro 4-esnél "jobb" besorolású motort, és Svájc is Euro 4 besorolású buszokat vásárol.

Szintén problémát jelent, hogy a különböző részegységek a kiáramló kormot apróbb darabokra szakítják, így azok egy jelentős részének mérete kisebb, mint 23 nanométer, vagyis belélegezve könnyen a szervezetbe jut, ott tüdő-, szív- és akár érrendellenességet, stroke-ot, rákot okozva. - Összehasonlításul: a vírusok mérete 20 és 300 nanométer között van, azok pedig könnyedén haladnak át még az érfalon is.

Nem beszélve arról sem, hogy mennyi többletköltséget jelent az Euro 6-os motorral szerelt járművek üzemeltetése, immár kiderül, hogy teljes mértékben hazugságra épül az környezetbarátsága, tehát közel sem környezetkímélő. Épp ellenkezőleg: a legtöbb gépjárműnél szennyezőbb! ÖNGÓL!

Várhatóan szintén visszájára sül el a benzines autókat érintő változás, miszerint a normál 95-ös üzemanyagok esetében a bioetanol tartalmat január 1-jével 5%-ról 10%-ra emelték. Egy blogportál szerkesztője számolta ki, hogy az E10 üzemanyaggal nem hogy csökkenne, hanem várhatóan nőni fog a fosszilis üzemanyag, azaz a benzin felhasználás, mivel a bioetanol hatásfoka annyival rosszabb. Erről, az alábbi linken lehet olvasni: E10: Klímavédelem helyett öngól

Hozzászóláshoz lépjen be!