Üzemanyag: 95 - 378Ft/l     D - 406Ft/l          Valuta: EUR - 329,82Ft     USD - 295,43Ft     CHF - 299,35Ft          BUX - 42833,80pont

2019. november 18. hétfő
Jenő
06:5916:12

Holnap
Erzsébet, Zsóka, Liza
napja lesz.
°F°C
Budapest
Error! Unable to Find Specified Location!

Bejelentkező

UKRAJNA - Törökország után, ahol a Wikipediat cenzúrázzák, Ukrajna is hasonló útra lépett. Nemzetbiztonsági és nemzeti érdekekre hivatkozva blokkoltatni fognak több orosz internetes portált és az orosz tévécsatornákat is. Véleményük szerint, ezek orosz propaganda anyagot adnak, és ezzel veszélyeztetik az ukrán nemzeti egységet.

Petro Oleszkijovics Porosenko, Ukrajna elnöke több oroszországi és állami médiacég ellen rendeleti határozattal szankciókat vezettet be, legkésőbb június 1-jétől. A határozat értelmében betiltottak több orosz weboldalt és tévécsatornát.

A betiltott weboldalak:

  • a Vkontakte nevű közösségi oldalt, amit az orosz Facebooknak is szoktak nevezni
  • az Odnoklassniki orosz közösségi portált
  • a Yandex internetes keresőt
  • a Mail.ru emailező szolgáltatást
  • A Kinopisk filmkereső oldal

A betiltott tévécsatornák:

  • Zvesda: orosz propagandaanyagok előállítása miatt
  • TV Tsentr: orosz szövetségi adó
  • VGTRK: orosz állami tévé és rádió társaság
  • NTV Plus: legnépszerűbb orosz tévéadó
  • TNT
  • REN-TV
  • Russia Today: állami, de nemzetközi közönségnek szóló csatorna

Betiltásra került továbbá két víruskereső és írtó szoftver is, a nálunk is népszerű Kaspersky és a DrWeb is. Előbbiről gyakran jelennek meg olyan szakmai pletykák, hogy azért találnak sokszor először a Kaspersky Lab-nál megoldást egy-egy új vírusra, mert maga a KLab fejleszti őket.

Az elnöki határozat értelmében az érintett társaságok ukrán számlái is azonnali hatállyal befagyasztásra kerültek, mely határozat három évre szól, és legkésőbb 2017. június 1-jén lép hatályba. E határozattal egy időben meghosszabbította azon büntetőintézkedések hatályát is az ukrán Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács (RNBO), aminek értelmében 1288 természetes és 468 jogi személy nem léphet Ukrajna területére.

Az ukrán vezetés nem csak orosz, hanem más államok állampolgáraival is hasonlóan jár el, ha veszélyeztetve érzi az adott személy által saját szuveneritását. Magyarországról is vannak kitiltottjaik: Széles Gábor, az Echo tévé korábbi tulajdonosa, Szaniszló Ferenc a csatorna műsorvezetője, Gyöngyösi Márton jobbikos képviselő és Szaniszló Adrienn, a jobbik frakciójának külügyi munkatársa.

Hozzászóláshoz lépjen be!