Üzemanyag: 95 - 378Ft/l     D - 406Ft/l          Valuta: EUR - 329,82Ft     USD - 295,43Ft     CHF - 299,35Ft          BUX - 42833,80pont

2020. február 27. csütörtök
Edina, Szvetlána
06:3417:32

Holnap
Ákos, Bátor
napja lesz.
°F°C
Budapest
Error! Unable to Find Specified Location!

BUDAPEST - Dorosz Dávid klímavédelmi ügyekért felelős főpolgármester-helyettes arról tájékoztatott, hogy 5 éven belül, vagyis a jelenlegi polgármesteri cikluson belül be kívánják vezetni Budapesten a dugódíjat, és egyben döntés születhet a dízel üzemi gépjárművek kitiltásáról is. - Tekintve, hogy cserében semmit nem ajánlanak, ez nem több mint egy új adó!

A nyilvánosságra került információk szerint, Budapesten egész területére egy évi 5000Ft-os behajtási díjat kérnének, és ezt fejelnék meg egy szűkebben vett belvárosi zónával, aminek tarifája jelenleg még nem ismert. Ez az 5000Ft-os éves díj megegyezne a megyei autópályák éves díjával, de ennek visszatartó ereje nem lenne, ez nem más, mint egy Budapesten közlekedni akarókra egy adó kivetése. - A belső zónára kivetendő behajtási díjról azután lehet véleményt mondani, ha kiderül annak tarifája.

Annyi bizonyos, hogy a dugódíj bevezetését nem lehet elodázni, mivel arról még Demszky Gábor kötött megállapodást az Európai Unióval, a 4-es metró építésével összhangban, az ahhoz kapott támogatásért cserében. Ugyanakkor a Dorosz Dávid által felvázolt dugódíj, egy az egyben megegyezik a korábban Tarlós István által felvázolt dugódíjjal. - Sok munkát nem fektettek bele.

Dugódíjtól függetlenül, teljesen ki szeretnék tiltani a dízel autókat legalább Budapest belvárosából. - Dorosz Dávid szerint, ezzel javítható a belváros levegője. Sajnos azonban azokból a városokból, nem épp ilyen hírek érkeznek, ahol ez már megtörtént! Sőt: A városi terepjárók - Crossoverek - elterjedésével, melyeket jellemzően benzin motorral szerelnek, a nagyobb karosszéria mozgatásához viszont alkalmatlanabb a benzinmotor, így jelentősen nőtt az üzemanyagfogyasztás és a légszennyezettség. - Összességében tehát, több városban a dízelautók kitiltásának hatására nem, hogy javult volna a levegőminőség, hanem egyenesen romlott, mivel a dízelautókat jellemzően e gazdaságtalan crossoverekre cserélték le. Szintén a dízelek kitiltásának kezdete óta újra elkezdett növekedni a Földet védő ózonlyuk.

Felmerül ugyanakkor a kérdés, hogy a fenti adóztatás megvalósul, mit ad érte cserében a város? Illetve fontos lenne a sorrenddel is tisztában lenni, tekintve a közösségi közlekedés jelen állapotban nem lenne képes felvenni a többlet utasforgalmat, így több vonalon is fejlesztésre lenne először szükség. - Lehetséges, hogy ezért is akarnak inkább adóztatni, mint sem ösztönözni? Ez így viszont nem megy el zöld politikának!

Hozzászóláshoz lépjen be!