Üzemanyag: 95 - 378Ft/l     D - 406Ft/l          Valuta: EUR - 329,82Ft     USD - 295,43Ft     CHF - 299,35Ft          BUX - 42833,80pont

2019. november 18. hétfő
Jenő
06:5916:12

Holnap
Erzsébet, Zsóka, Liza
napja lesz.
°F°C
Budapest
Error! Unable to Find Specified Location!

Bejelentkező

A jelenlegi 5,3%-os szintről 7,5%-ra kívánja emelni a kormány a reklámadót, a korábban tervezett 9%-os szint helyett. A tervek szerint 100 millió forintig továbbra is adómentes a reklámbevétel. Bár ezt az Európai Unió támadta, tekintve Eu-s szabályozással ellentétes volt a 0%-os kulcs, de az adómentesség ez esetben is megengedett.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete közleményben tiltakozik a reklámadó ellen, mivel véleményük szerint a 7,5%-os reklámadó végleg ellehetetleníti a magyar médiumokat, és ez a lépés újságírói, szerkesztői munkahelyeket veszélyeztet.

Véleményük szerint az iparág nyereségrátája évi 2-3% között mozog, így az adó 2,2% pontos adóemelése komolyan veszélyezteti a működésüket, ezért akár az is előfordulhat, amit a tévétársaságoknál már megfigyelhettünk, hogy további médiumok helyezik át székelyüket más Európai Uniós országba.

Az MLE és az MTE szerint, még nagyobb versenyhátrányba kerülnek az olyan szolgáltatókkal szemben, mint a Facebook vagy a Google. E társaságok ugyanakkor nem Magyarországon adóznak.

A mi véleményünk

Az Alter24 nem titkoltan komplexen kíván a média piacára lépni, így hosszú távon - remélhetőleg - minket is érintenek a szabályozások. Az Alter24 filozófiája pont az, hogy haladni kell a korral, és ki kell használni az új technológiákban rejlő lehetőségeket.

A Magyar Lapkiadók Egyesületének a felháborodása még akár jogos is lehetne. - De csak lehetne, mivel a nyomtatott sajtót leginkább nem a reklámadó, sokkal inkább az olvasók számának folyamatos, és drasztikus visszaesése jelenti. Be kell látniuk: ma már mindenki telefonon és tableten olvas "újságot".

A Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületének jellemzően online médiumok a tagjai. Kivételt az M-RTL jelenti. Be kell látni, hogy többek között pont e társaság, majd később a TV2 csoport is, annyira felaprózta a magyar tévés piacot, hogy azt 10 millió nézővel nem lehet kiszolgálni. Több mint 100 magyar nyelvű csatorna van. Előbb utóbb, el kell kezdenie tisztulni a piacnak, és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy a szekvenciális tévézésnek bizony megkezdődött az alkonya.

A TV2, az RTL, a StoryTV, az MTV a múlt. - Az Alter24-szerű kezdeményezések a jövő! Hamarosan bemutatjuk "tévécsatornánkat". Már csak pár nap!

Véleményünk szerint, a fenti tények, és nem a reklámadó növekedése fogja a szekvenciális tévé és nyomtatott sajtó végét jelenteni.

 

Hozzászóláshoz lépjen be!