Üzemanyag: 95 - 378Ft/l     D - 406Ft/l          Valuta: EUR - 329,82Ft     USD - 295,43Ft     CHF - 299,35Ft          BUX - 42833,80pont

2020. február 27. csütörtök
Edina, Szvetlána
06:3417:32

Holnap
Ákos, Bátor
napja lesz.
°F°C
Budapest
Error! Unable to Find Specified Location!

MAGYARORSZÁG - A tudatos irány mellett a szerencse is velünk van abban, hogy a belsőégésű motorú járművek alkonyán, elektromos jármű nagyhatalom legyünk, de erre minden esély megvan. EvoPro, BYD, Opel, Tesla... Közös bennük, hogy az elektromos járművekben látják a jövőt, és jelen vannak, jelen lehetnek.

Egyre többet hallani arról, hogy bizony a belsőégésű motorral szerelt járműveknek leáldozóban van. - Ez igaz is. A budai várban magyar fejlesztésű EvoPro Modulo elektromos buszok és Budapest melletti Törökbálinton kínai fejlesztésű, de hamarosan már magyar gyártású BYD K9C típusú elektromos buszok szállítják az utasokat. Közben egyre több elektromos autót is látni az utakon.

Fentiek miatt egyre többet hallani arról is, hogy a magyar gazdaság megszenvedheti, ha leállnak a belsőégésű motorral szerelt járművek gyártásával. A Kormány tudatos előre látása, és valljuk be részben szerencséje is, azonban sokkal optimistább képet fest.

A Kormány folyamatos tárgyalásának köszönhetően, Törökbálint Város vezetésének kezdeményezésére, a kínai, de erős amerikai háttérrel is rendelkező BYD Esztergomban indította be első európai elektromos autóbuszgyárát. Miután az Opel tulajdonost váltott, és felvásárolta a francia PSA csoport, amihez a Peugeot is tartozik, első bejelentések között szerepelt, hogy az Opelből egy tisztán elektromos járműveket kínáló márkát kívánnak csinálni, és ebben szerepe lesz a magyar gyárnak is. Több kevesebb sikerrel, de folyamatosan terítéken van, hogy az EvoPro csoport is terjeszkedni kíván a piacon, bár eddigi legnagyobb megrendelésük a BKV flottája.

Minden esetre, elősegítheti a Tesla magyarországi gyárának építését, hogy itt már három olyan cég képviselteti magát, aki elektromos járművek gyártása mellett kötelezte el magát, tekintve ez jelentősen segítheti az alkatrész beszállítást.

Abban a különleges helyzetben vagyunk, hogy a Kormány mellett, egy fiatalokból álló csoport is lobbizik azért, hogy a Tesla Magyarországra hozza európai gyártását. Az új gigagyár, közvetlenül és közvetve 17 ezer embernek biztosítana munkahelyet. A Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatása szerint, üzleti érdekből folyamatban lévő befektetői tárgyalásokról nem adhatnak tájékoztatást.

Tekintve, hogy a Tesla nem csak az elektromos, hanem az önvezető, autonóm járművek gyártásában is érdekelt, pozitív lehet a gyártóhelyük kiválasztásában az, hogy Magyarországon már rendelkezésre áll egy tesztpálya, kimondottan önvezető autóknak Zalaegerszegen.

Hozzászóláshoz lépjen be!