Üzemanyag: 95 - 378Ft/l     D - 406Ft/l          Valuta: EUR - 329,82Ft     USD - 295,43Ft     CHF - 299,35Ft          BUX - 42833,80pont

2020. február 27. csütörtök
Edina, Szvetlána
06:3417:32

Holnap
Ákos, Bátor
napja lesz.
°F°C
Budapest
Error! Unable to Find Specified Location!

Egyre érdekesebb hírek jelennek meg, és egyre érdekesebb információk kerülnek birtokunkba az oktatás jelenét és jövőjét illetően. Elfogadhatatlan, hogy az új NAT értelmében összevonásra kerül a technika és informatika oktatás, illetve abszurd, félrevezető tananyag jelenik meg a fizika könyvekben! Ez, nagyon rossz irány!

Először is tisztában kell lenni vele, hogy nem születik új NAT a Nap alatt... Csupán a régit toldozgatják, foltozgatják, aminek keretein belül leginkább az magyar nyelv és irodalom tárgy tantervébe nyúlnak bele, de van egy ettől sokkal hangsúlyosabb elem: összevonják a technika és informatika tantárgyakat, technológia és tervezés tanóra név alatt.

Sajnos nem tudni, hogy az összevonás mögött mi áll. Esetleg informatika tanár hiány? És így majd technika tanárok is tarthatnak informatika órát? Abban biztosan nem lesz köszönet... Azzal mindenki tisztában van, hogy a technika és az informatika nagyon messze áll egymástól, minimális kapoccsal. Ez így, az informatika oktatás, eddig is vicces oktatásának további romlását hozza el.

Gondoljunk csak bele: technika órán jellemzően barkácsolni, főzni-sütni és technikai rajzokat készíteni tanulnak meg a diákok. Ezzel szemben informatika órák tekintetében már rég túl kéne lépni azon a szinten is, hogy tanuljunk meg 2 sort legépelni a Wordben, 3 számot összeadni Excelben és hóembert rajzolni, sétáltatni PowerPointban. Ezzel szemben nem fejlesztjük e tárgy oktatását, mondjuk némi operációs rendszer ismerettel, ne adj Isten alapismereti programozással, hanem inkább informatikát közelből sem ismerő tanárokra bízzuk a diókokat. - Gratula!

Sajnos a fizika oktatás részeként oktatott alapismereti csillagászat is olyan súlyos hibákat tartalmaz a tankönyvekben, hogy attól jobb lenne még az is, ha inkább nem tanítanának semmit csillagászatról. Csak egy pár példa, minimális magyarázattal:

Mivel a galaxisok színképe kivétel nélkül vöröseltolódást mutat, arra következtethetünk, hogy a galaxisok távolodnak tőlünk.

Tekintve, hogy jelenleg is az Androméda-köd, vagyis az Androméde-galaxis jelenleg is közeledik hozzánk, és ütközési pályán van vele a Tejútrendszerünk, sőt további két törpe galaxissal jelenleg is ütközési folyamatban vagyunk, nettó hülyeség az, amit a tankönyvben írnak. - Lektorálta ezt valaki?

Tejútrendszer geometriai középpontjában helyezkedik el a magja, egy kb.100 millió naptömegű objektum, amely erős rádiósugárzást bocsát ki.

A Tejútrendszer középpontjában egy szupermasszív fekete-lyuk található. Hogy rádiósugárzást bocsájtana ki? Melyik adó jön onnan? A Retró rádió? Ha ki is bocsájtana valamit, akkor az nem rádiósugárzás, hanem Hawking-sugárzás, de erről a szerző bizonyára még nem hallott! - A mi fekete-lyukunk nem egy pulzár... (sicc...)

De a legjobb még hátra van:

A Naprendszer egy nagyon sok (kb. 10-11) csillagból álló csillagrendszer, a Tejútrendszer (Galaktika) egyik tagja.

Nem is tudtuk, hogy 8 napunk is van! Igaz, még a kettős csillagrendszerek is nagyon ritkák, hármas csillagrendszerből pedig csak egyet fedeztek fel, a Proxima Centaurit. De egy biztos: a mi naprendszerünk szimpla egy csillagból, nem pedig 10-12 csillagból álló csillagrendszer.

Szerző személyes megjegyzése a fizika oktatásról, hogy egy még a mai napig tanító tanárnő egyszer 1-est adott neki fizikából az 1990-es évek derekán, csak azért, mert a fizika könyvekkel ellentétben azt merte mondani, hogy az fény anyag. - Akkor még a tantervben ez nem szerepelt, csak a tudományos folyóiratokban. Innen üzeni a szerző a tanárnőnek, hogy bizony már tananyagok szerint is a fény anyag: foton!

Neumann János, Gábor Dénes, Jedlik Ányos, Hell Miksa - hogy csak a híresebbeket írjuk - országában szégyen az ilyen szintű fizika és csillagászat oktatás!

Hozzászóláshoz lépjen be!