Üzemanyag: 95 - 378Ft/l     D - 406Ft/l          Valuta: EUR - 329,82Ft     USD - 295,43Ft     CHF - 299,35Ft          BUX - 42833,80pont

2020. február 27. csütörtök
Edina, Szvetlána
06:3417:32

Holnap
Ákos, Bátor
napja lesz.
°F°C
Budapest
Error! Unable to Find Specified Location!

MAGYARORSZÁG - A Kormány célul tűzte ki, hogy a magyarországi autópályák és gyorsforgalmi utak 2022-re minden irányba érjék el az országhatárt, lehetőleg olyan pontokon, ahol szintén autópályaként tudnak folytatódni, továbbá minden megyeszékhely is rendelkezzen saját autópálya kapcsolattal. Ennek megfelelően, folyamatosan adnak át szakaszokat, és készítenek elő újabbakat.

A kormányzat 2022-ig nem kevesebb, mint 2500 milliárd forintot kíván elkölteni autópálya és gyorsforgalmi utak építésére, ami nem kevesebb, mint 900 km autópálya építésére elegendő. Ennek az összegnek a 45%-át állják uniós forrásból, míg 55%-ot a magyar költségvetésből biztosítanak.

Ugyanakkor nem csak új autópályák épülnek, hanem a meglévők felújításához is nekifog a NIF, illetve megkezdik az M1-es autópálya 2×3 sávossá történő bővítését, lévén ez az autópálya bonyolítja le a legnagyobb forgalmat Magyarország területén.

A 900 km-nyi tervezett autópálya tekintetében, mintegy 70-80%-nyi szakaszra már le is zárultak a tervezési munkálatok, sőt többségükben már a kivitelezői szerződések is aláírásra kerültek.

A mai nap került átadásra az M30-as autópálya Tornyosnémeti és a magyar-szlovák határ közötti szakasza, így Budapesttől Kassáig kerülő út nélkül, folyamatosan autópályán haladva lehet közlekedni.

Megnézve a statisztikai hivatal számait megállapítható, hogy már 2014-ben 1781km-nyi gyorsforgalmi úttal rendelkeztünk, míg Ausztria ugyanezen mutatószáma 1719km volt.

Hozzászóláshoz lépjen be!